Προκήρυξη των Αγωνιστικών Κινήσεων για την εντατικοποίηση


ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ = ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΟΣ ΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ

Το προηγούμενο διάστημα βρήκε τα περισσότερα ιδρύματα της χώρας σε μία κατάσταση πλήρους αποδιάρθρωσης, χωρίς προσωπικό, πόρους και με τους ίδιους τους φοιτητές να αγωνιούν για τις σπουδές τους, αλλά και για την ίδια την ύπαρξη του πανεπιστημίου.

Σαν να μην έφτανε αυτό, η νέα ακαδημαϊκή χρονιά ξεκινάει στις περισσότερες σχολές με νέα ωρολόγια (στην κυριολεξία non-stop) προγράμματα που στιβάζουν 8ωρα και 10ωρα εργαστηρίων και διαλέξεων με εξετάσεις μαθημάτων την ίδια μέρα ή τα Σαββατοκύριακα (Το μοντέλο αυτό προτάθηκε στο μαθηματικό και ακολούθησαν ντόμινο οι υπόλοιπες σχολές). Δεν μας εκπλήσσει καθόλου αυτή η κίνηση. Στην πραγματικότητα, η εντατικοποίηση αυτή αποτελεί συμπλήρωμα της κινδυνολογίας και της παραφιλολογίας περί "χαμένων" εξαμήνων που γνωρίσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα των κινητοποιήσεων. Το νέο μοντέλο έρχεται να προταθεί ως η μόνη "ρεαλιστική" λύση, που ενσωματώνοντας πτυχές του νόμου-πλαίσιο όπως το μίνιμουμ όριο των 13 εβδομάδων,θα επιβάλλει ασφυκτική πραγματικότητα και εξοντωτικούς ρυθμούς φοίτησης, εξετάσεων και σπουδών.


Αναγνωρίζουμε από τη μεριά μας ότι η όλη προσπάθεια να "σωθεί" μ'αυτούς τους όρους το εξάμηνο, δυσχεραίνει τη θέση μας και προσδοκά να πατήσει πάνω στα πτώματα των φοιτητών. Τελείως ρεβανσιστικά και με εκδικητική λογική για όλο το προηγούμενο διάστημα των κινητοποιήσεων ,η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ και τμήματα σχολών αποφάσισαν την επέκταση των μαθημάτων μέχρι τις 9 Αυγούστου αλλά και την παρεμβολή τους σε περιόδους διακοπών.

Η περίοδος την οποία διανύουμε, με αιχμή την εντατικοποίηση, δεν αποτελεί για μας κάτι νεοσύστατο. Η εντατικοποίηση των όρων σπουδών (τροποποίηση προγραμμάτων, υποχρεωτικοί πρόοδοι, μαθήματα-αλυσίδες) αποτελούν στην ουσία τους κομμάτια του ίδιου παζλ που λέγεται Νόμος- Αρβανιτόπουλου. Στοχεύει στην εμπέδωση μιας κατάστασης συστηματικής και αναμφισβήτητης επιβολής του συστήματος στον φοιτητή, την μετατροπή του σε πειθήνιο εκπαιδευόμενο, αλλά και την προετοιμασία του ως μελλοντικό εργαζόμενο. Συμβάλλει μάλιστα η εντατικοποίηση στη φυσική εξόντωση του φοιτητικού πληθυσμού,που μεταφράζεται σε αδυναμία να ανταπεξέλθει  στους φρενήρεις ρυθμούς και τελικά σε παραίτηση από το δικαίωμα στις σπουδές, κάνοντας τα τείχη των ταξικών φραγμών απροσπέλαστα για τη φοιτώσα νεολαία, ειδικά όσο προχωράμε προς τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα. Μ'αυτό τον τρόπο δεν περισσεύει πια ούτε χρόνος για ενασχόληση με τα ζητήματα του Συλλόγου, τη συμμετοχή στις διαδικασίες του, αλλά και τη διεκδίκηση των συλλογικών μας δικαιωμάτων.

Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείψει ο Μάης απ'τη Σαρακοστή! Απόψεις που θεωρούν μόνη εφικτή λύση "εδώ που φτάσαμε" να χαθεί το εξάμηνο αποφεύγουν τη σύγκρουση με το Νόμο πλαίσιο και στρέφονται ενάντια στο συμφέρον των φοιτητών που θέλουν να σπουδάσουν. "Κροκοδείλια" δάκρυα καθηγητών για εξάμηνο-παρωδία και έκπτωση στην παρεχόμενη γνώση, δεν φτάνουν για να κρύψουν την αναισθησία και την αδιαφορία τους για το δικαίωμα των φοιτητών σ'ένα εξάμηνο με ανθρώπινους όρους. Ο εναπομείναν χρόνος προφανώς δεν είναι επαρκής για τους "φωστήρες" των Υπουργείων και των Σχολών μας που μετά από επιστημονικούς υπολογισμούς ανακάλυψαν τη φόρμουλα των 13 βδομάδων (Νταν όμως!) που εξασφαλίζουν την ... "ποιότητα" και την επιστημονική πληρότητα. Έτσι λοιπόν, μ'αυτές τις "φόρμουλες" προσπαθούν να βάλουν τρικλοποδιά στους φοιτητές, ζητώντας τους να παραιτηθούν ουσιαστικά από τη διεκδίκηση του εξαμήνου, να δεχτούν την ήττα και να κοιτάξουν πως θα τα βγάλουν πέρα από δω και στο εξής.

Μπροστά σ'αυτά τα ψευτοδιλήμματα και την επικείμενη εντατικοποίηση, οι φοιτητές πρέπει να δράσουμε με γνώμονα το συμφέρον μας κι όχι με αυτά που θέλουν να μας επιβάλλουν! Να καταστήσουμε σαφές σε όλους τους τόνους και σε όσους καμώνονται πως νοιάζονται για την εκπαίδευση μας, ότι θα διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας στις σπουδές μέχρι τέλους και ότι δεν αναγνωρίζουμε και δεν ενσωματώνουμε καμία πτυχή του Πρότυπου Εσωτερικού Κανονισμού και του Νόμου-Πλαίσιο, απαιτώντας παράλληλα την μόνη εφικτή και κατορθώσιμη για μας λύση: τα εξάμηνα της φετινής ακαδημαϊκής χρονιάς να διεξαχθούν σε ένα λογικά καθορισμένο χρονικό πλαίσιο μαζί με τα μαθήματα και τις εξετάσεις τους με ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και ύλη.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…

http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_11/01/2014_535417