ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Ο ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ


 Η πανδημία που βιώνουμε, παρ’ ότι δεν έχουν γίνει γνωστές όλες οι λεπτομέρειες, έχει σαφείς αιτίες έναρξης και εξάπλωσης.  Όλοι μας αναγνωρίζουμε πέραν  αμφιβολίας τις   τερατώδεις παρεμβάσεις  του συστήματος  στο περιβάλλον, την κοινωνία  και τις επιπτώσεις που έχουν στα φτωχά λαϊκά στρώματα.  Αυτές  οι παρεμβάσεις δεν περιορίζονται μονάχα στην Κίνα, αλλά αφορούν όλο τον πλανήτη, ακόμα και τη χώρα μας (βλέπε Σκουριές Χαλκιδικής,  χωματερές-καύση σκουπιδιών, ναυάγια δεξαμενόπλοιων κ.α.). Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε επιδημίες ως αποτέλεσμα αυτής της λεηλασίας  ανθρώπων και φύσης ( βλέπε νόσος «τρελών» αγελάδων, SARS, MERS κ.α.) και δε θα είναι η τελευταία. Η διάλυση των δημόσιων συστημάτων υγείας που εφάρμοσαν στην Ελλάδα ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ θα φέρνει πιο συχνά το λαό αντιμέτωπο με αποκλεισμό από πρόληψη και περίθαλψη, ενώ το «αόρατο χέρι της αγοράς» υπόσχεται μονάχα αισχροκέρδεια. Η εργοδοσία βρίσκει ευκαιρία είτε  για απλήρωτες υπερωρίες και εντατικοποίηση της εργασίας είτε για μαζικές απολύσεις. Η κυβέρνηση αξιοποιεί το κλίμα τρομοκρατίας για να περνάει αντιδραστικά νομοσχέδια, όπως αυτό για απαγόρευση διαδηλώσεων.

   Μέσα σε αυτές τις συνθήκες διακόπηκαν τα μαθήματά μας  δημιουργώντας μια κατάσταση αβεβαιότητας. Το υπουργείο και ολοένα και περισσότερα ΑΕΙ προκρίνουν ως απάντηση την πραγματοποίηση διαδικτυακών τηλε-μαθημάτων. Αυτή η κίνηση, αντίθετα με την άποψη που καλλιεργείται, δε θα μας απαλλάξει από προβλήματα, αλλά θα δημιουργήσει νέα. Η εντατικοποίηση που θα βιώσουμε «για να βγει η ύλη» θα είναι χωρίς προηγούμενο.  Θα κληθούμε να διαβάζουμε με αυξημένο φόρτο και χωρίς βιβλία.Μάλιστα, όταν υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιοι από εμάς να νοσήσουμε και η βεβαιότητα πολλοί από εμάς να μείνουμε εμείς και οι οικογένειές μας χωρίς μεροκάματο, η κατάσταση θα είναι ασφυκτική. Επιπλέον, ακόμα κι αν είναι μικρή, υπάρχει μια μερίδα φοιτητών που δεν έχει επαρκή πρόσβαση σε υπολογιστές και άλλα υλικοτεχνικά μέσα ειδικά όσο είναι κλειστές οι βιβλιοθήκες και ειδικά για όσους μένουν σε εστίες.Τα μαθήματα αυτά δεν απομακρύνουν από τις στοχεύσεις του υπουργείου μια ενδεχόμενη παράταση εξαμήνου.  Ο νόμος Διαμαντοπούλου που χτύπησε το άσυλο και ύψωσε ταξικούς φραγμούς όρισε τη διάρκεια του εξαμήνου σε 13 βδομάδες και προέβλεπε αναπληρώσεις για έστω και μία χαμένη βδομάδα.

   Η παρακαταθήκη που θα αφήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα θα είναι αρνητική για το μέλλον μας. Κάθε φορά που χάνεται για οποιοδήποτε λόγο ένα μάθημα (π.χ. αργίες, απεργίες ΜΜΜ, συνελεύσεις, καταλήψεις)  θα σπεύδουν να το αναπληρώσουν ηλεκτρονικά και θα μπει στην ημερήσια διάταξη ακόμα μεγαλύτερη αύξηση και ελαστικοποίηση του ωρολογίου προγράμματος. Στο ίδιο μοτίβο θα κινείται και το εργασιακό περιβάλλον μας,  με αύξηση και ελαστικοποίηση ωραρίων,  ενώ ο εργαζόμενος  θα βρίσκεται σε ετοιμότητα ανά πάσα στιγμή να δουλέψει. Η αλλαγή αυτή θα γίνει ορατή σε δασκάλους και καθηγητές σχολείων και φροντιστηρίων τις επόμενες  μέρες. Έξω από την όλη «ψηφιοποίηση» της καθημερινότητάς μας δε θε μείνει ούτε  η ζωντανή, δημοκρατική, συνδικαλιστική δράση που δέχεται πλήγματα από την κρατική παρέμβαση στους συλλόγους με την ηλεκτρονική ψηφοφορία.

    Η μόνη πραγματική λύση στη διακοπή μαθημάτων είναι η μείωση της ύλης. Δεν πρέπει να δεχτούμε να τελειώσει η εξεταστική μας τον Αύγουστο, ούτε να έχουμε μια εξεταστική fast track δίνοντας δύο και τρία μαθήματα κάθε βδομάδα. Δεν πρέπει να πληρώσουμε τα σπασμένα της πανδημίας. Πρέπει να διεκδικήσουμε αξιοπρεπείς συνθήκες φοίτησης και προστασία της υγείας του λαού.

·         ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΡΥΘΜΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ
·         ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΞΑΜΗΝΟΥ – ΟΧΙ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΕΣ-ΣΦΑΓΕΙΑ
·         ΕΛΕΥΘΕΡΗ, ΔΩΡΕΑΝ,ΙΣΗ, ΠΛΗΡΗΣ, ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
·         ΑΜΕΣΗ ΠΛΗΡΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ –ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΣΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ –ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ


Σχόλια