Νέο πολυνομοσχέδιο, Παλιά η συνταγή;


Εν έτη 2015 η κυβέρνηση μπορεί να έχει αλλάξει προς τα “αριστερά” (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), αλλά χωρίς δισταγμούς βεβαιώνει την δέσμευση της να υλοποιήσει τους στόχους και τις πολιτικές του ΕΧΑΕ (Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτερης Εκπαίδευσης), οι οποίες βασίζονται στη Διακήρυξη της Μπολόνιας. Όσο και αν έχει το περιτύλιγμα μιας “αριστερής κυβέρνησης” κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι 70 από το 80 άρθρα του νόμου Διαμαντοπούλου έχουν μείνει ανέγγιχτα στο νέο-πολυνομοσχέδιο. Εννοείται πως αυτά αφορούν τόσο πάγια αιτήματα του φοιτητικού κινήματος όσο και μεταρρυθμίσεις που αφορούν το πρόγραμμα σπουδών και την αγορά εργασίας μετέπειτα.

Το “Ακαδημαϊκό” Άσυλο, όπως το ονομάζουν, καμία σχέση δεν έχει με το Άσυλο Λαϊκών Αναγκών για το οποίο τόσο χρόνια παλεύουν οι φοιτητές. Όσο και αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι το Άσυλο νομιμοποιήθηκε τα ματ που εισέβαλαν στην Νομική Αθηνών τους διαψεύδουν ολότελα. Και απ΄ ότι φαίνεται θα συνεχίσουν να εισβάλλουν, με την συγκατάθεση της κυβέρνησης φυσικά, σε “αξιόποινες πράξεις εντός των Α.Ε.Ι.” και ”θα το διαφυλάττουν απέναντι σε όποιον προσπαθεί να το καταλύσει”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν στο πολυνομοσχέδιο. Κανένα “Άσυλο Γνώσης” δεν μπορεί να περιφρουρήσει τους αγώνες για τις σπουδές και τις ελευθερίες μας. Το Άσυλο νομιμοποιείται μόνο από τους λαϊκούς αγώνες των φοιτητών και του λαού!

Πόσο πιο εμφανής να γίνει ο στόχος τους για την διάλυση του πτυχίου με τα νέα προγράμματα σπουδών που εφαρμόζονται με ταχείς ρυθμούς σε μία σειρά από σχολές. Φοιτητές της ίδιας σχολής δεν θα έχουν πια ενιαίο πτυχίο, άρα και ενιαία εργασιακά δικαιώματα στην αγορά εργασίας. Ο κύκλος σπουδών, που θα έχουμε φτάσει, συναρτήσει των Διδακτικών Μονάδων -Δ.Μ. (όπως μετονομάστηκαν τα ECTS στο άρθρο 12), που θα έχουμε συλλέξει, θα καθορίζουν τις επαγγελματικές μας δυνατότητες. Βέβαια, το “κυνήγι” των μονάδων δεν σταματά στο πανεπιστήμιο, ο καθένας έχει την υποχρέωση να καταρτιστεί περισσότερο, να γίνει πιο ανταγωνιστικός, συλλέγοντας περισσότερες μονάδες, ακολουθώντας την τακτική της Δια Βίου Μάθησης. Η πολιτική αυτή όχι μόνο “χτυπά” τα ενιαία εργασιακά δικαιώματα, αλλά και τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αφού η αγορά πιστωτικών μονάδων μέσω σεμιναρίων δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή της. Η εντατικοποίηση καλά κρατεί, με τις 13 υποχρεωτικές εβδομάδες (ανά εξάμηνο) να κατοχυρώνονται για άλλη μια φορά νομικά ως μέσο εκβιασμού απέναντι στους αγώνες.

Δεν ήταν δυνατόν να λείπει από το νέο-πολυνομοσχέδιο ένας από τους σημαντικότερους συμμάχους τους συστήματος, η συνδιοίκηση, η οποία επαναφέρεται στην αρχική της δομή. Τόσο στα πλαίσια μιας προσπάθειας της νέας κυβέρνησης να αποκτήσει καλύτερες διασυνδέσεις με μεγαλο-καθηγητάδες και πρυτάνεις, των οποίων τα συμφέροντα πλήγηκαν ένα προηγούμενο διάστημα, όσο για να ονομάσει “συνένοχο” για άλλη μία φορά το φοιτητικό κίνημα σε μία σειρά μέτρων που έχει σκοπό να προωθήσει. (Φοιτητές 25% έδρες στη διοίκηση Τμήματος. Λες και το 40% των εδρών που ίσχυε πριν το 2011, μας έσωσε!) Απομακρύνοντας τους φοιτητές για άλλη μία φορά από τα πραγματικά διεκδικητικά και συλλογικά τους όργανα.

Ό,τι αφορά τις διαγραφές, στο νέο πολυνομοσχέδιο προσωρινά το θέμα κλείνει. Το σίγουρο είναι ότι η φοιτητική ιδιότητα, άρα και οι φοιτητικές παροχές, (σίτιση, στέγαση, πάσο), όπως ορίζει το άρθρο 10 "λήγουν" τα ν+2 χρόνια. Μάλλον η “αποστασιοποίηση” από το θέμα δεν οφείλεται στην κατάργηση των διαγραφών (έτσι και αλλιώς ούτε οι ίδιοι δεν μιλούν για κάτι τέτοιο), αλλά στη δυσκολία της κυβέρνησης (κατά βάση του ΣΥΡΙΖΑ) να τοποθετηθεί “ανοιχτά”, ακόμα, για το ζήτημα λόγω της σύνδεσης που είχε κάποτε με την φοιτητική νεολαία, αλλά και των αγώνων που έχουν δοθεί από το φοιτητικό κίνημα με στόχο την κατάργηση τους. Γι’ αυτό, καμία ανοχή! Καμιά αναμονή! Ούτε στιγμή δεν πρέπει να σταματήσουμε να παλεύουμε μέσα απ' τους συλλόγους μας για το δικαίωμα μας στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση!

· Κάτω το νέο Πολυνομοσχέδιο και οι αντιλαϊκές κατευθύνσεις της Μπολόνια

· Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλο το λαό

Σχόλια