ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Την ίδια ώρα που οι αριθμοί των νεκρών και των διασηλωνημένων σημειώνουν ρεκόρ καθημερινά, που οι ΜΕΘ και τα νοσοκομεία έχουν φτάσει στα όρια τους αποκαλύπτοντας την εγκληματική αμέλεια του συστήματος για την υγεία του λαού, η κυβέρνηση βρίσκει την ευκαιρία και καταθέτει άλλο ένα εκπαιδευτικό νομοσχέδιο με τους μαθητές και τη νεολαία σε καθεστώς lockdown.

 

Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε σε υπουργική διαβούλευση το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που φέρνει ουσιαστικές και βαθιές αντιδραστικές τομές στο τοπίο της εκπαίδευσης. Κύριες διατάξεις του είναι:

 

        Δημιουργία Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ). Δηλαδή, μεταγυμνασιακών

βαθμίδων τεχνικής εκπαίδευσης δίχρονης φοίτησης. Μάλιστα δε, πρόβλεπεται και υποχρεωτική “μαθητεία” χωρίς αμοιβή, το οποίο μεταφράζεται σε απλήρωτη εργασία 15χρονων μαθητών (όσο και αν προσπαθούν να τη βαφτίσουν “πρακτική άσκηση” ή “μαθητεία”)!

 

        Ίδρυση 15 Πρότυπων ΕΠΑ.Λ στα οποία η εισαγωγή θα γίνεται με βάση το βαθμό του απολυτηρίου Γυμνασίου. Αν λάβουμε υπόψη τη στόχευση για επέκταση τους σε «μεγαλύτερη εμβέλεια» (όπως οι ίδιοι ομολογούν), γίνεται αντιληπτό πως νέα ταξικά εμπόδια έρχονται να προστεθούν ακόμα και για την εισαγωγή στο Λύκειο! Μεταξύ άλλων, προβλέπεται και “επιμόρφωση” των εκπαιδευτικών των ΕΠΑ.Λ η οποία έρχεται για να συνδεθεί με την επικείμενη αξιολόγηση.

 

        Ενίσχυση των Ι.Ε.Κ με διάφορα “τυράκια” (μονοπωλιακές ειδικότητες, νέοι οδηγοί κατάρτισης) προκειμένου να διοχετευτεί εκεί ένα δυναμικό, το οποίο θα μείνει εκτός Πανεπιστημίου.

 

Βασικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου, σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, είναι η αναδιαμόρφωση της Επαγγελματικής Εκπαιδευτικής Κατάρτισης ώστε «από λύση ανάγκης για λίγους, να μετατραπεί σε εργαλείο οικονομικής ανάταξης της χώρας», η σύνδεση των τεχνικών επαγγελμάτων με τις ανάγκες της αγοράς και η επαγγελματική απορρόφηση των μαθητών της τεχνικής εκπαίδευσης.  Ενδεικτικές για του τι μέλλει γεννέσθαι είναι οι δηλώσεις του γενικού γραμματέα Δια Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας πως «υπάρχουν ειδικότητες που βρίσκονται σε έλλειψη στην αγορά εργασίας, όπως καραβομαραγκοί, μαρμαράδες και εκείνες που ζητά η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη» αλλά και η μεγάλη προσμονή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) για το εν λόγω νομοσχέδιο.

 

Όμως αλήθεια, αυτοί που επανέφεραν την τράπεζα θεμάτων (η οποία παλαιότερα είχε αφήσει μετεξεταστέους το 23,3% των μαθητών), που τρομοκρατούσαν και κατέστειλαν τους μαθητές όταν αυτοί διεκδικούσαν τα αυτονόητα, αυτοί που φέρνουν 10ωρη εργασία και απλήρωτες υπερωρίες, που έχουν αφήσει τα νοσοκομεία εντελώς υποστελεχωμένα την ίδια ώρα, μάλιστα, που οι άνεργοι έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο, θέλουν να μας πείσουν ότι ξαφνικά ενδιαφέρονται για τους εργαζόμενους και το εργασιακό μέλλον της νεολαίας;

 

Η αλήθεια είναι άλλη. Η αλήθεια είναι πως πλέον οι εκπαιδευτικοί θα τρέχουν και δε φτάνουν να μαζεύουν πιστοποιήσεις επί πιστοποιήσεων, μεταπτυχιακά και πτυχία υπό το φόβο της κακής αξιολόγησης και της ενδεχόμενης απόλυσης!

Η αλήθεια είναι πως νέοι ταξικοί φραγμοί (βάση του 10, διαγραφές φοιτητών) ετοιμάζονται, κάνοντας το Πανεπιστήμιο ακόμα πιο μακρινό όνειρο και την τεχνική εκπαίδευση μονόδρομο, για τα φτωχά και λαϊκά στρώματα.

Η αλήθεια είναι πως το νομοσχέδιο έρχεται για να εμπεδώσει τον εργασιακό μεσαιώνα της απλήρωτης εργασίας/μισθών πείνας, του ατελείωτου ωραρίου και της εργοδοτικής τρομοκρατίας από πολύ νωρίς.

 

                                                            ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ!

 

        ΚΑΤΩ ΟΙ ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

        ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

        ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΑΘΗΤΕΙΑ/ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

        ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ


Σχόλια